IT med omtanke er vores særlige kendetegn og det betyder

i praksis, at vi tror på en smartere brug af teknologi. Og at IT

kan forbedre betingelserne for virksomhedens forretningsgange, effektivitet og indtjening, samtidig med at det kan bidrage til væsentlige forbedringer af livskvaliteten i samfundet.

 

Silverbullet Aarhus

Søren Frichs Vej 42F, 1 tv.
8230 Åbyhøj
(+45) 51 26 54 63

info@silverbullet.dk
 

Silverbullet København

Borgergade 6,5
1300 København K
(+45) 51 26 54 63

info@silverbullet.dk

Om Silverbullet og IT med omtanke

Ingen indsigt. Ingen udsigt.

Vi bygger på erfaringer og

har visioner til den videre rejse

JOURNEY ON!

Silverbullet Research & InSights er grundlagt med udgangspunkt i markedets og kundernes behov. 

Vi er et Next Generation Market Research Company, og vi tøver ikke med at kalde os innovative.

Vi redefinerer markedsanalysen, da Silverbullet Research & InSights er skabt på et fundament, der rummer ekspertiser indenfor Research & InSight, Management Consulting og Technology & IT Consulting. 

 

Det betyder, at vores fundament af klassiske markedsanalyseværktøjer og managementværktøjer er tilføjet nye indsigtsmuligheder gennem integration med teknologi og IT-værktøjer. Alt for at opfylde dine ønsker som kunde bedst muligt.

Derfor behøver du kun at spadsere ind gennem én dør, uanset hvilke af vores kompetencer, du efterspørger. Vi betragter nemlig alle discipliner som ét stort tværfagligt og integreret område, og det er i dette spænd mellem fagområderne, nutidens og morgendagens behov for markedsanalyse er placeret.

images.png

VI LEVERER INDSIGT, SÅ DU KAN FÅ UDSIGT 

I en ny analyse fra The Economist mener 90% af erhvervslederne, at de burde udnytte deres data bedre til at træffe de rigtige beslutninger. Det er hér Silverbullet Research & InSights kommer ind i billedet. 

Vi leverer løsninger og indsigter på såvel enkle som komplekse udfordringer. Vi lever og ånder for at skabe og levere information, data, analyser, viden og løsninger, der skaber værdi og Return-on-Investment til både offentlige og private kunder.

Vores resultater, anbefalinger og løsninger gør det enklere og hurtigere for vore kunder at beslutte, navigere og implementere smarte og gennemtænkte løsninger. 

Sikkerhed og faglighed med troværdig kundeservice i højsædet er grundelementer i vort arbejde. Vi glæder os til at byde dig velkommen.

 

VEJEN TIL LØSNING NU OG FOR FREMTIDEN

Markedsanalyse og dataanvendelse har fået markant større strategisk betydning og har i dag topprioritet i mange virksomheder og organisationer. Øget fokus stiller større krav til design, dataanvendelse og datakvalitet. Da datakilderne samtidig er blevet flere og mere komplekse end nogensinde før, er efterspørgslen efter troværdige indsigter, analyser og anbefalinger i voldsom vækst. Alt dette sker samtidig med, at budgetter og ressourcer i organisationerne optimeres, så udfordringerne kræver en partner, der favne dette. Silverbullet gruppen er klar løfte denne udfordring sammen med dig.

EN DEL AF SILVERBULLET GRUPPEN

Silverbullet Research & InSights er en del af Silverbullet konsulentgruppen, der er bygget op omkring Management Consulting, IT & Technology Consulting og nu også Research & InSight Consulting. 

Navnet Silverbullet er vores daglige påmindelse om vigtigheden i Turing Award-vinderen Frederik P. Brooks verdenskendte artikel No Silver Bullet, der adresserer de vigtigste kriterier for succes: Nemlig unik viden, respekt for opgaven og indsigt i det specifikke projekt.

Silverbullet er grundlagt af et team af ledende figurer i Norden indenfor markedsanalysebranchen, managementbranchen og teknologi & IT-branchen, med erfaringer fra firmaer som IBM, NIRAS, Rambøll, Deloitte og andre. Hvad der er kendetegnende for det grundlæggende team og staben af medarbejdere er, hvad der er umuligt for andre, er ofte muligt for Silverbullet’s team qua vores tværfaglige ekspertise.

Silverbullet er kundernes partner i et og alt, og det er kundens glæde ved slutresultatet, vi brænder for at levere hver eneste gang. Dette opnås udelukkende ved, at Silverbullet formår at sætte sig i kundens sted og udfordring og løse dette med kunden - ikke blot som leverandør, men som kundens dedikerede og loyale samarbejdspartner og rådgiver. 

"Nearly 97 percent of data

  sits unused in organisations."

 

Gartner Research

(Se, nu bliver det interessant)

VORES LØSNINGER

Værktøjsmæssigt er vi et ’next generation’ markedsanalyse institut hvor vi gør brug af alle de nyeste metoder og værktøjer indenfor IT & Technology, Managment & Consulting og Research & Insights. 

Vi er frontrunners på teknologi, software og advanced analytics og dækker alle gængse metoder indenfor kvantitative og kvalitative metoder som desk research, registerbaseret statistik, responsbaserede undersøgelser via personlige face-to-face interview, telefoniske interview, internetbaserede såvel som papirbaserede spørgeskemaundersøgelser.

 

Sektorområder

Med de tre rådgivningsdiscipliner i samme hus opnås en gensidig tværfaglig forståelse, som gør Silverbullet i stand til at stille med stærke ’Full Service’ hold, der optimerer hele projektprocessen. Vi har arbejdet meget i blandt andet nedenstående sektorer og områder:

  • Digitale ydelser og digital omstilling

  • Sundhed og sygehuse

  • Industri og erhverv

  • Forsyningssektoren

  • Detailhandel

  • Transport og lufthavne

  • Turisme og attraktioner

  • Kultur og fritid

  • Læring og uddannelse

  • By- og erhvervsudvikling

  • Borgerinddragelse og meningsmålinger

 

 

UDVALGTE SERVICEOMRÅDER

 

Media og reklame 

Silverbullet specialiserer sig i hvordan medier, brands og personer interagerer. Vi måler effekten af kommunikation og kampagneindhold, således at der opnås optimal value for money.

  • Måling og forståelse af platforme

  • Planlægning og skabelse af indhold og kommunikation

  • Indholds- og kommunikationstest før lancering

  • Effektmåling og brandtracking

 

 

Marked- og brandstrategi samt innovation

 

Silverbullet specialiserer sig i at løse vores kunders udfordringer i forhold til innovation, markedsforståelse og købsadfærd, således kunderne kan skabe de rette definitioner af markedsstrategier, identificere nye muligheder, optimere købsadfærd, forbedre services og produkter, udvikle brands og i sidste ende øge omsætning og bundlinje.

  • Brandstrategi

  • Innovation

  • Markedsindsigt

  • Produkt og emballage test

  • Shopper adfærd

 

 

Kunde- og medarbejderrelationer

 

Vi arbejder kontinuerligt med vores kunder med at forbedre tilfredsheden, oplevelsen og loyaliteten gennem datamodelleringer, analyser og målinger blandt deres kunder og medarbejdere.

  • Customer Feedback and Relations Management (CFRM) gennem primære og sekundære data

  • Usability og Customer Journey Mapping / Kortlægning af kunderejsen

  • Mystery Shopping 

  • Medarbejdertilfredshed og -engagement

 

 

Samfund og Politik 

 

Vi har stor erfaring med at indsamle data og skabe indsigter indenfor området samfund og politik, hvor vi leverer skræddersyede løsninger til alle typer problemstillinger. Vores kunder er fra alle niveauer indenfor den offentlige sektor, organisationer og politiske partier. 

  • Samfundsundersøgelser og analyser

  • Omdømme og brugerundersøgelser

  • Politiske målinger og analyser

  • Evalueringer

 

 

METODER

 

Business Intelligence

Silverbullet specialiserer sig i Business Intelligence (BI), så organisationens data aktiveres og konverteres til værdi for at træffe faktabaserede beslutninger hurtigere og med færre ressourcer. Med en konstant stigende mængde data til rådighed er det muligt at gøre op med mavefornemmelser og i stedet træffe beslutninger på et faktuelt grundlag. 

Den datadrevne virksomhed evner at kortlægge sin historie, diagnosticere sin nutid og forudsige sin fremtid med det overordnede formål at træffe bedre beslutninger. Silverbullet leverer ydelser indenfor BI og CPM-værktøjer herunder fx Power BI, Tableau, Qlik Sense, Alteryx, Adaptive Insights, Data Robot, IBM planning analytics mv.

  • Datawarehouse og BI-platform

  • Machine learning

  • Artificial Intelligence

  • IoT analytics

  • BI Assessment og strategi

 

KVANTITATIVE METODER

  • Desk Research 

  • Register baseret analyse og statistik

  • Personlige Interview (CAPI) 

  • Telefoniske Interview (CATI)

  • Web baserede Interview (CAWI) 

  • Papir baserede Interview (PAPI)

 

 

KVALITATIVE METODER 

 

”Ingen data uden fortælling, ingen fortælling uden data”. Kvalitativ analyse og indsigt er et stærkt redskab til at afdække det ukendte og skabe fælles historier mellem eksempelvis kunde og produkt. Kvalitative data i kombination med kvantitative data giver oftest et langt mere komplet billede og forståelse af en problemstilling. Silverbullets team har betydelig erfaring og indsigt til at varetage disse opgaver og dækker globalt med vore samarbejdspartnere.

  • Etnografi og dybdestudier

  • Personlige dybdeinterview

  • Fokusgrupper og deltager workshops

  • Social intelligens og listening på sociale medier

  • Mobile eksplorative studier

  • Dataindsamling, dataanalyser og feltarbejde

Vi leverer naturligvis også ren dataindsamling, dataanalyse og feltarbejde for vore kunder, der ønsker dette. Dette er oftest kunder med egen analyseafdeling, der selv står for den videre analyse og formidling. Silverbullet dækker via vore samarbejdspartnere globalt, og vi har gennem vores team stor erfaring og indsigt til at assistere vores kunder indenfor dette.

Kontakt

Kristian Budolfsen                                     

Direktør og Partner                                   

Email: kb@silverbullet.dk                          

Mobil: +45 614 614 66                               

Terje Vammen

Direktør og Partner

Email: tv@silverbullet.dk

Mobil: +45 2986 1515